Powered By Blogger

Tuesday, May 3, 2011

MY BIRTH..:)


Assalamualaikum...:)
:
Aku dilahirkan pada tanggal 03 June 1992. .Di lahirkan di Hospital Besar Pulau Pinang. Di lahirkan pada waktu pagi.. Masa? xsempat nk jerjah lgi surat beranak aku y placed kn dy kt sma dgn sijil aku y dh besawang:)..aku dibesarkan di penang..disekolah rendahkan di SKTK..
Waktu sekolah rendah~Masa darjah satu aku ni mmg takot sngt nk masuk skolah..ngis2 suruh ibu tunggu smpai sesi kelas hbis..xbrani nk tegur sapa..sbb tkot kn mrh..bila dh drjah 2 da skit kbranian nk bkawan..hehe..rmai gk la kawan ms tu..n smpai drjah 6..belajr smpai UPSR la..Alhmdulillah dpt result y agk puas..lpas tu dpt twran asrama dekat SMK abdullah Munshi..Aku dpt aliran arab..so ambik jelah..alhmdullilah keputusan test ok sj..tpi bila tngkatan 2 aku xmau stay asrama..sbb xsuka dgn PERATURAN y ditetapkan..kn prep smpai pkul 11:30 mlm..shri 2x prep..wow!xsnggup ana!..so ulang alik..abg aku la keja dia antar aku pgi2 sblum dia g politeknik..smpai stu ari aku pon xlrt kn bgn awal2 nk siap,aku mnta abah transfer aku g skolah dekat ngn rmah aku..SMKTK11 adalah skolah aku dr tngktan 2 smpai 5..kat situ la aku bljar smua..ms form 3 aku dpt result PMR agk puas jga..Dpt msuk teknik..tpi parent aku dh x bnarkan aku,takot kejadia y sm masa aku form 1 jd lgi..so aku stay la skola tue..kwn aku y lain dh happy kt teknik..So..bila Form 4 aku dpt aliran Sains Tulen..Mmg xsngka t dpt cos y heavy mcm ni..agkla..terKejut;( ..SPM dh tiba.tpi aku ni jd mlas bila form4 n form 5..mmg MALAS..result SPM pon x okeh..tpi alhmdulillah cukup2 mkn je.:)n lpas hbis SPM jer aku dpt twran smbung bljr PRA DIP dekat UITM PENANG..Hbis sja pra dip n dapat result ok blik..aku dpt twran smbUng diploma dlm cos OFFICE MANAGEMENT..ramai ingt cos ni x cabar sngt,tpi korang try la dlu,kang korang serabut jg..ha!haha..skrg aku dh sem 2..bersyukur sngt sbb aku xda repeat paper pon las sem..hrap this sem leh tngktkan lgi walaupun sem lpas xdekan,tpi berdoa supaya dpt plk sem ni..:)
DiaLog aku dengan aku abah citer ms kecik2 aku dlu.....
Abah:   lpas ibu lahir akak,abah amik akak kt doctor trus azan..(Syukur sngt sbb anak perempuan satu-satunya aku)
Aku:     Lpas tue abh?
Abah:   Abah first ingat lelaki sbb doctor xnk bgtw msa scan tue. abah nk namakan Mohd Haziq la kalau lelaki..:(sedikit kecundang bila dgar);(
Aku:     Lpas tue abah?
Abah:   Bila doctor bgtau prempuan ms lahir abh trus tukar nama Nur Haziqah(hoho..)
Tiba2 ibu pula nk ckp
Ibu:      Akak buas dlu dlm perut.. Mengandung kat akak,mcm2 mngidam..nk tu la nk ni la..xpkai make up sehri xboleh(aku tgelak2 dgr statement ibu ni)..Ibu xboleh duduk diam2..nk wt keje je(haha..tpi pelik plk,aku x rajin mcm ibu)..ha..
Aku:    hahahahaha..(gelak besar)
Abah:  Doctor y smbut akak tue doctor India..(Terkedu aku)..
Aku:    India pon,India la,asalkan aku dilahirkan dh..(ok)
Yang lain?hihi..xxhbis la aku crita..smpai malam esok karang pon x hbis..:)
Mood: Bersyukur sebab dilahirkan dari keluarga y sederhana dan bahagia:)Aminn..:)


No comments:

Post a Comment