Powered By Blogger

Monday, May 2, 2011

MY FAMILY

Assalamualaikum..Entry aku kali ni aku nk cerita pasal family aku. Family aku kecik je. xmcm family dlu2. skli branak satu thun 2 org.. ibu aku pula 1 orang 3 tahun skli. first abg aku mimie,second abg aku hafriz, 3rd bru aku. Bercahaya la family aku ni gk sbb ada ank perempuan stu2 nya aku..hee(syukur)..okeyh.. Parents aku disatukan atas jodoh org tua depa..1September ni anniversary depa..Abah aku nm Zulkifli..Dilahirkan pada 29 Mac..Bekerja di Usm sbgai Pegawai Jabatan Pendaftar..seorang y cool sje..Ibu aku ni nama dia Zaiton ..Di lahirkan pada 6Mei ..sbgai suri rumah tngga dan mjalankan bisnes sndiri..ibu aku ni walaupun dia suka beletiar tpi dia suka buat y terbaik untuk kami semua..sunyi kalau abh ibu aku xda kat rumah..setelah setahun berkahwin akhirnya dikurniakan seorang cahaya mata putera y diberi nama mohd hazlami iaitu abg sulung aku pada 31 December 1986..Sekarang dh umur 25 tahun..Abang aku ni dlu pernah blaja kat politeknik penang.. Tapi sebab bjauhan skit je pon..ala jambatan penang je pisahkan..Selepas belajar,Dia trus bEkerja di USM sebga lab assistant chemia..Cerahla ms depan abg aku tu sbb ada keja tetap..sambilan dia  pula dia buka satu bngkel krta. mmg crowded rmah aku dgn kereta kancil2 turbo 'mira'..mmg sebelah rmah aku bisingla dgn bgnkel dia..mesin ni la tu la nnti bnyi.. Jiran2 lain dh memahami..hee..abg aku ni org nya x kedekut..kalau dia ada duit mcm2 dia nk blnja aku..tpi bila dia xda duit,dia pendiam n smbong dgn aku..skrg dia tinggal asing..sebab katanya nk try hidup berdikari..maklumlah umur dh 25 nk kahwin dh pon..:)x sabar aku nk timang ank menakan..hee..abg aku ni caring pasal aku..mn jer aku nk p,dia la suka antar..baik2...Proceed dengan crita abg aku no 2 plak..Abg aku ni org dia nama Mohd Hafriz..lahir pada 04 Mac 1989..org diakadang smart kadang x..hee..dia pon penah blajar dekat politeknik penang n tpisah jg dgn jambatan.lepas hbis stdy,smntera dia tunggu aplly mn2 keja,dya buat part tima dkt kedai bunga..dia mmg cra
eative..ikut sapa pon xtw..tngan keras mcm laki(dh mmg laki) tpi bila bntuk bunga mcm tngn permpuan y buat..aku pon xmcm tu.. dia bnyk attentd function wedding cina..mmg cantik la dia buat..sbb aku pnah gk ikut dia g wt function kat satu dewan ni,Cina kawin,mmg vreative la dia hias pentas tu..aku jus tlong psngkan srung krusi je..bila siap mmg cntik sngt..so,pas ni sape2 nk kawin,agk nk wt grand2 skit ,contact la abg aku ni..skrg dia dpt keje kat kilang..gaji pon ok..:)happy la dia skrg..
~faMily aku ni amatlah kelakar n bhgia~
Gambar2 Family 
Ibu aku..:)

Dari kiri: Abg 2nd aku
Tengah: Abah aku
Kanan: abg 1st aku

No comments:

Post a Comment